Handelsbetingelser

(21. maj 2024)

Leverandøroplysninger:

Netnørden ApS
Navergangen 1A, 4.
2690 Karlslunde
Danmark

CVR-nummer: 44171325
E-mail: support@netnoerden.dk

Omtalt herefter som Netnørden.

A. Omfanget af aftalen

Omfanget af aftalen inkluderer alle Netnørdens ydelser og salg af produkter, samt abonnementsydelser.

B. Netnørdens ydelser og produkter

Disse kan findes under hhv. abonnemnetsbetingelser og købsbetingelser.

C. Aftalens indgåelse

Du accepterer følgende vilkår og lever op til følgende krav, når du indgår en aftale om serviceydelser fra Netnørden:

1. Du er bosat i Danmark og er myndig ifølge loven, når du på vegne af dig selv, tilmelder dig, at blive privatkunde hos os. Hvis tilmeldingen er til at blive erhvervskunde, skal du være myndig og have en fuldmagt, der lever op til lovkravene for at agere på den pågældende virksomheds vegne og denne virksomhed skal have dansk CVR-nummer.

2. Aftalen er indgået, når du mundtligt eller skriftligt har fortalt vores medarbejdere at du ønsker at indgå aftalen – dermed også, når du har udført bestillingen på Netnørdens hjemmeside.

3. Alle oplysninger, du giver os, er korrekte og du har ansvaret for at de altid er opdaterede. Netnørden er ikke forpligtet til at bruge en fysisk kontaktmetode (brevpost, etc.) og det er derfor ekstra vigtigt, at specielt e-mail holdes opdateret.

4. Netnørden kan og må, uanset tidspunktet, vælge at annullere en aftale, hvis det ikke er teknisk muligt og/eller forretningsmæssigt rentabelt. Herudover forbeholder vi os retten til at afvise ordre fra dårlige betalere.

D. Fortrydelsesret

Som privatkunde har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, aftalen bliver indgået.
Hvis du fortryder aftalen inden forbindelsen er fuldt leveret, vil du modtage en regning for alle udgifter, som Netnørden har og vil få, som resultat af at forsøge at levere forbindelsen.
En fortrydelse skal sendes over mail til support@netnoerden.dk og have en formulering, der tydeliggør, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Herudover skal den inkludere dit kundenummer, dit fulde navn, installationsadressen, samt den mail og det telefonnummer, du brugte, da du tilmeldte dig.
Fortrydelsesretten omfatter ikke erhvervskunder.

E. Erstatning

Hvis du selv, eller nogle du har ansvar for, forvolder skade på Netnørdens installationer eller udstyr, vil du være erstatningsansvarlig iht. erstatningsloven. Herudover er du også ansvarlig, hvis installationen eller udstyret bliver væk, bliver stjålet eller får skader som resultat af flodbølger, regn, storm, brand eller lignende.

Hvis der opleves tab, både direkte som indirekte, som resultat af forstyrrelser, afbrydelser, vedligeholdelse, fejl på vores udstyr eller nedbrud af jeres tjeneste, er Netnørden ikke ansvarlig for at betale erstatning. Herudover er vi heller ikke erstatningsansvarlige for finansielle tab og datatab, der er forårsaget af hacking, virus eller teknikere, der kom for sent eller slet ikke kom.

F. Teknikerbesøg

Hvis der er blevet bestilt et teknikerbesøg til din adresse, får du informeret om hvilken dag og hvilket tidspunkt teknikeren forventes at ankomme. Herudover får du som regel også et opkald 30 minutter før, men bare rolig; hvis du ikke når at besvare opkaldet, kommer teknikeren forbi alligevel.

Ved besøget er det dit ansvar at sørge for, at teknikeren har adgang til hele ejendommen, da det skaber de bedste omstændigheder for, at hans arbejde lykkedes. I en lejeejendom kan dette inkludere at kontakte udlejeren eller en vicevært om det forestående besøg, hvis eksempelvis der skal bruges nøgler til at få udgang til et teknikhus eller rum.

Hvis teknikkeren på grund af manglende adgang til ejendommen ikke kan færdiggøre sit arbejde, vil du skulle betale en regning for det forgæves besøg, hvorefter du skal aftale et nyt besøg.

Du kan som regel bestille ekstraydelser mens teknikeren er forbi, eksempelvis montering af flere stik eller en placering, der er længere inde eller højere oppe i hjemmet. Betalingen for ekstraydelserne vil du modtage en regning på og prisen kan du enten spørge teknikeren eller kundeservice om.

Hvis en tekniker kommer forbi for at installere pair bonding, er der ikke garanti for at installationen er mulig. Dette skyldes bl.a. at det kræver ledig kapacitet i god nok stand på de eksisterende trådpar, til at jobbet kan udføres.

I tilfælde af at installationen ikke kan udføres, vil du få pengene for teknikerbesøget refunderet og herefter kan du enten ændre eller annullere ordren.

Udførelsen af et teknikerbesøg kan både være af en medarbejder fra Netnørden, såvel som af en underleverandør eller en samarbejdspartner.

G. Klager

Klager skal sendes til support@netnoerden.dk og skal indeholde dit kundenummer, samt fulde navn, adressen vores service(s) er tilknyttet og den email, du har registreret hos os.

Vi forsøger at besvare alle klager indenfor 30 dage, men det kan ske at vi har ekstra travlt i perioder og/eller at klagens kompleksitet gør, at svartiden forlænges.

Er du privatkunde, kan du anke til Teleankenævnet og hvis henvendelsen vedrører en tvist, såsom mellem et firma og Netnørden, vil det blive afgjort i retten ved København.

H. GDPR og Personoplysninger.

Vi har et afsnit her, der beskriver vores personoplysningspraksis og hvordan vi arbejder med GDPR.
Dette inkluderer bl.a. hvordan vi indsamler, behandler og opbevarer dine personoplysninger, samt med hvilke formål.