Abonnementsbetingelser

(21. maj 2024)

Leverandøroplysninger:

Netnørden ApS
Navergangen 1A, 4.
2690 Karlslunde
Danmark

CVR-nummer: 44171325
E-mail: support@netnoerden.dk

Omtalt herefter som Netnørden.

A. Omfanget af aftalen

Omfanget af aftalen inkluderer alle Netnørdens abonnementsydelser. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til, internet, leje af routere og leje af IP adresser.

B. Netnørdens abonnementsydelser

Netnørden tilbyder at levere forbindelse til internettet gennem infrastrukturejere og udlejer IP-adresser.
Når vores ydelser købes på hjemmesiden vil prisen, og de nødvendige omkostninger, som vi vurderer der er, være baseret på de oplysninger, som vi modtager fra infrastrukturejerne. Det kan derfor ske at omkostningerne, og dermed priserne, ændrer sig, hvis disse informationer ikke er korrekte.

C. Aftalens indgåelse og fortrydelsesret

For at kunne indgå aftalen, skal du leve op til de krav, der findes i vores handelsbetingelser, samt acceptere de vilkår, der står beskrevet deri. Her står også informationen vedrørende din fortrydelsesret, din klageret og GDPR.

D. Levering af ydelsen

Bestilling og installation

Ved bestilling af internet, eller andre serviceydelser fra Netnørden, vil vi levere denne på den bestilte dato eller hurtigst muligt derefter. Når vi kender denne dato, vil du blive informeret herom. Hvis det viser sig umuligt at levere forbindelsen grundet kundens egne forhold, vil opsigelsesdatoen regnes som den dato, hvor Netnørden forventes at kunne have leveret forbindelsen.

Ansvaret for at sikre at dine kabler til at oprette forbindelsen ikke mangler, og at de fungerer, ligger hos dig. Hvis der er mangler herpå, kan Netnørden sende en teknikker, der skal reparere forbindelsen, på din regning. Dette medfører ikke at abonnementsbetalingerne eller opsigelsesvarslerne ophører.

I tilfælde af at vi har sendt dig udstyr, til din forbindelse, vil disse sendes med posten. Det kan kræve at du henter dem på nærmeste udleveringssted. Ved manglende afhentning eller forkert adresse, kan Netnørden fakturere for returnering og/eller at sende udstyret igen. Lånt/lejet udstyr og alle dets dele skal returneres indenfor 30 dage af dit abonnements udløb. Det kan også afleveres på Netnørdens officielle adresse.

Ved manglende returnering, har Netnørden ret til at opkræve betaling, for de dele, der mangler. Husk derfor også at inkludere ledninger, strømforsyning, med mere.

Lånt udstyr skal ved en returnering altid være i samme stand, som da det blev modtaget og fragten for retur heraf, vil ligge hos kunden. Fragten skal være med omdeling og til Netnørdens officielle adresse og udstyret skal pakkes forsvarligt. Skader på det returnerede udstyr, vil resultere i at du skal betale for, at vi erstatter udstyret.

For at at vi kan levere langt størstedelen af vores ydelser, er der brug for adgang til et 230 V strømstik, da udstyret skal bruge strøm.

Kvalitet af servicen.

Den forventede hastighed, som angivet ved bestillingen, forudsætter at der tilsluttes direkte til udstyret, fra en tilstrækkeligt hurtig computer, med et netværkskabel af god kvalitet. Herudover er det acceptabelt at der er en difference på op til 20% og dertil kommer at den angivne hastighed kun er gældende fra KAP til og med vores netværk. Der kan til tider også, grundet stor belastning på netværket, ske differencer på op til 50%. Hvor hurtigt forbindelsen opleves på en Wi-Fi-forbindelse hos jer, afhænger af mange forskellige faktorer. Da hastigheden ofte er lavere og mere ustabil, kan vi ikke garantere hastigheden på Wi-Fi. Vi har ingen garantier, der dækker data pakke tab, ping-tid eller lag spikes og Netnørden har ret til at anvende trafikstyringsforanstaltninger, hvis det stemmer overens med Netneutralitetsforordningen. Vi foretager os dog ingen prioritering af din trafik på forbindelsen, selvom der på nogle fibernet foretages en shaping af trafikken, for at forbedre hastigheden. Netnørden vil såvidt muligt blokere adgangen til sider, der er ulovlige i henhold til loven.

Hvis der opstår fejl på nettet vil Netnørden hurtigst muligt, indenfor firmaets normale åbningstid, gøre vores bedste for at rette dem. Forbindelsesfejl kan dog ske at have ophav hos infrastrukturejeren og i det tilfælde, er vores løsningsmuligheder mere begrænsede. Hos Netnørden, vil vores support gerne forsøge at hjælpe med fejl på dit eget udstyr, men da der findes meget forskelligt, kan det ske at vi mangler viden om netop dit udstyr. Husk at have klar, hvad dit udstyr hedder og ca. hvornår det er fra, for at hjælpe vores support.

Netnørden må til enhver tid implementere ændringer, når vores drift har behov for det. Herudover kan vi altid vælge at ændre i sammensætningen af, vilkårene for og priserne af vores produkter, samt at ændre i selve produktet. Netnørden udsender et varsel over email 30 dage før ændringer, der giver dårligere vilkår for dig indføres, men sender ingen varsel før ændringer, der er til din fordel.

IP-adresser

For at kunne forbinde dig til Netnørdens internet, bruges der DHCP-servere til at give dig en privat IPv4-adresse, hvorefter din netadgang vil være gennem en Carrier Grade NAT-router. Uden tilkøb af en fast IPv4-adresse, spærrer vi automatisk for SMTP-porten - kontakt supporten, hvis du ønsker at få den åbnet.

Offentlige IPv4-adresser leveres med 1:1 NAT, hvis det er gennem Kabel-TV og kan opsættes statisk, hvis det er gennem fiber. Både fiberforbindelser og Kabel-TV forbindelser kan opsættes via DHCP, direkte til udstyret hos dig. I det usandsynlige scenarie at din faste IP-adresse ændres, vil du blive informeret om det først. IP-adresserne er dog altid, uanset hvor lang tid vi lejer dem ud, Netnørdens.

Din private forbindelse må ikke bruges af personer, udenfor din husstand og det er derudover din pligt ikke at bidrage til at spam, virus, etc. spredes.

Hvis vores vilkår ikke overholdes, forholder Netnørden sig retten til at lukke forbindelsen og tilhørende service(s).

Overdragelse og flytning

Kundeforholdet mellem dig og Netnørden, kan med Netnørdens accept overdrages til en 3. person og Netnørden kan altid vælge at overdrage dit kundeforhold til en tredjepart.

Som udgangspunkt er dit internetabonnement knyttet til den adresse, du har fået det installeret, men mod et gebyr, hvis det er teknisk muligt, kan vi flytte dit abonnement til en anden adresse. I sådanne tilfælde, vil det dog teknisk være en ny aftale og derfor nyt opsigelsesvarsel.

E. Betaling og fakturering

Som privatkunde skal abonnementsbetalinger hos Netnørden forudbetales 3 måneder frem (kvartalsbetaling).
Vi trækker dog først pengene, når vi har leveret ydelsen, hvilket er når vi har aktiveret forbindelsen.
Det kan dog ske, specielt de første 3 måneder, at Netnørden vælger at sende regninger ud for kortere intervaller, eksempelvis for 1 eller 2 måneders abonnement.
Dette skyldes at betalingerne er for hvert af de 4 kvartaler: januar-marts, april-juni, juli-september og oktober-december.

Både privatkunder og erhvervskunder kan gennem hjemmesiden betale via kreditkort og Dankort, hvor descriptor vil være "NetNoerden Internet". Kortoplysningerne vil her blive gemt hos Netnørden og herefter vil abonnementet automatisk blive opkrævet på samme kort. Herudover godtager vi også PBS og girokort/FI-kort, men det sidstnævnte koster et gebyr og fremsendes elektronisk.

Ved betaling via PBS og kreditkort/Dankort vil betalingen automatisk blive trukket. Det er dog kundens ansvar at sørge for, at betalingsmetoden har dækning for beløbet, og at betalingsoplysningerne altid er opdaterede.

Ved forbindelser, hvor det kræves at der kommer en tekniker ud, at der graves, etc., vil Netnørden opkræve et depositum. Dette sker samtidigt med at du bestiller abonnementet. Det kan også ske det bliver opkrævet direkte fra en samarbejdspartner i stedet, afhængigt af netejerne. Hvis Netnørden står for opkrævningen, vil det opkræves under den første bestilling og hvis der er et overskydende beløb, modregnes dette i den første betaling herefter.

F. Manglende betaling

Manglende rettidig betaling af det fulde beløb fra en eller flere af vores opkrævninger til dig, vil blive regnet som misligholdelse. Ved for sen eller manglende betaling tilføjes rykkergebyrer og morarenter og forbindelsen kan lukkes, indtil restancen plus et genåbningsgebyr er modtaget. Genåbningsgebyret vil svare til de udgifter Netnørden har haft i forbindelse med lukning og åbning af forbindelsen. Lukning er ikke det samme som opsigelse og abonnementsbetalinger, opsigelsesvarsler mm. bortfalder derfor ikke.

G. Opsigelse

Abonnementet kan opsiges til løbende måned + 1 måned, men tidligst 30 dage efter leveringen af din forbindelse. Dette kan gøres over mail til support@noerdnet.dk, hvor du tydeligt skal skrive at du ønsker at opsige, samt hvilke produkter du ønsker at opsige, til hvornår og hvilken adresse de er tilknyttet.
Herudover kan Netnørden med 30 dages varsel, altid opsige dit abonnement. Hvis dette resulterer i at du har betalt for meget, vil den del af beløbet, du har betalt for meget, blive refunderet ved slutopgørelsen efter abonnementets udløb.

Det er også muligt at opsige din aftale vha. en fuldmagt til andre personer eller firmaer – her gælder dog de samme opsigelsesvarsler, som når du selv opsiger.

Medarbejderbredbånd har lidt specielle regler, der kan findes her.

H. Opbevaring af oplysninger ved abonnement

Ved betaling med kreditkort opbevarer vi dine kortoplysninger hos vores partner QuickPay. Dine kortoplysninger bliver brugt til betaling ved fornyelse af periode. Du kan til enhver tid anmode om at få slettet dine kortoplysninger.

Vi gemmer herudover de nødvendige data for at kunne levere ydelsen. Dette inkludere dit navn, din adresse, din email og dit telefonnummer.

Vi videregiver de nødvendige data til infrastrukturejere (TDC eller GlobalConnect) for at de kan levere ydelsen. Dette inkluderer dit navn, din adresse og dit telefonnummer.

Se herudover vores privatlivspolitik.